Collectieve Zorgregeling

Een collectieve zorgregeling voor medewerkers wordt vaak gezien als een secundaire
arbeidsvoorwaarde.
Voor leden en deelnemers van een vereniging of belangenorganisatie wordt het aanbieden
van een collectieve zorgregeling gezien als een extraatje voor de leden en deelnemers.
Voor de vereniging en belangenorganisatie zelf is het een manier om iets extra’s te betekenen
voor de leden en deelnemers, en zo de binding te versterken.

Hoe gaan wij te werk ?

Samen met u bespreken we de wensen en de mogelijkheden voor een collectief zorgcontract.
Daarbij komen onder andere de volgende onderwerpen aan de orde:

  • Welke aanbieders zijn voor u interessant;
  • Welke soorten zorgverzekering zijn er (restitutie variant, natura polis, budget variant);
  • Wat is voor uw medewerkers belangrijk in de dekking van de aanvullende verzekeringen;
  • Hoe is het acceptatiebeleid van de verzekeraar;
  • Bij wie wordt de premie geïncasseerd ; Bij de organisatie of bij de individuele deelnemer;
  • Kan deelname in stand blijven na pensioen of arbeidsongeschiktheid;

Vervolgens vragen wij diverse zorgverzekeraars een aanbod te doen.
Dit aanbod bespreken we met u en indien er een keuze is gemaakt wordt het
collectieve contract ingeregeld.
Na het tot stand komen van de regeling hoeft u verder geen inspanningen meet te verrichten :

  • Deelnemers kunnen zich met vragen en advies rechtstreeks per mail of per telefoon richten tot Herland Pensioen en Zorg.
  • Indien deelnemers vragen aan u stellen kunt u ze doorverwijzen naar ons. Wij adviseren
    ze graag en staan ze graag te woord.
  • Voor het indienen van declaraties en inzage in hun polis kunnen deelnemers met een inlogcode in een persoonlijke omgeving op de site van de verzekeraar terecht.
  • Jaarlijks bespreken wij met u de ontwikkelingen in de zorg en de nieuwe premies en voorwaarden;
  • Aan de regeling zijn voor u verder geen kosten verbonden.

Wil u meer informatie of een persoonlijk gesprek, neem contact met ons op.